ІДЕЙНО-ХУДОЖНІЙ
АНАЛІЗ ТВОРУ
1.
Прозова форма:
-
Тема (про що розповідає автор)
Починається словами: показ…, розповідь про…, відображення…
-
Ідея (основна думка) – (для чого автор створює свій твір)
Починається словами: автор прославляє…, возвеличує…, оспівує…, розкриває…,
підносить…, засуджує…, висміює…, повчає…, виховує…, дає приклад…, …
-
Жанр: малі форми, казка,
оповідання, новела, повість, роман
-
Художні засоби (дивись
внизу)
-
Композиція : - Експозиція (автор знайомитьчитача
з героями)
-
Зав’язка (передумови
виникнення конфлікту, початок основної дії)
-
Розвиток дії (перелік
подій)
-
Кульмінація (конфлікт,
найбільш напружений момент)
-
Розв’язка (фінал
твору, чим все закінчилося)
2.
Віршована форма:
-
Тема (про що розповідає автор)
-
Ідея (основна думка) – (для чого автор створює свій твір)
-
Жанр: малі форми, вірш, пісня, гумореска, поема, драма
-
Художні засоби (дивись
внизу)
-
Композиція (якщо є) (див. в прозовій формі)
-
Віршовий розмір:
Двоскладові: хорей ( ), ямб
( ), пірихій ( )
Трискладові: дактиль ( ), амфібрахій ( ), анапест ( )
ХУДОЖНІ
ЗАСОБИ:
Епітет: лагідна
усмішка, золотокоса осінь
Порівняння: міцний, як дуб
Уособлення: весна прийшла
Метафора: час летить, листя шепоче
Риторичні
питання, оклики (не потребують відповіді)
Рефрен – приспів, повторювані
рядки
Анафора – єдинопочаток (Світає… Світає…)
Епіфора – єдинокінець (…і я не знаю лиш себе! … і я не знаю лиш себе!)
Алегорія
(в байці): Лисиця уособлює хитрість, заєць – боягузливість
Гіпербола
(перебільшення): одним махом вирвав дуба
Літота
(применшення): Гуллівер схилив голову в покорі
перед ліліпутами
Діалектизми:
легінь (парубок), файно (гарно)
Неологізми
(нові слова): інтерактивний
Застарілі
слова: вельможа, вуста
Гумор
(добрий), сатира (злий), пародія
Паралелізм
(схожий стан природи та настрою людини)
Літературний паспорт ліричного твору
1.
Назва
твору.
2.
Автор.
3.
Рік
написання.
4.
Літературний
рід.
5.
Жанр.
6.
Вид
лірики.
7.
Провідний
мотив.
8.
Віршовий
розмір.
9.
Художні
засоби.
ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ ГЕРОЯ ЛІТЕРАТУРНОГО ТВОРУ
Дані про героя (з якої книги, головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).
Портрет героя (якщо змінюється, то як?)
Вчинки героя. Як вони розкривають внутрішній світ?
Мова героя.
Ставлення до героя інших персонажів твору. Чим воно зумовлене?
Додаткові художні відомості (деталі, описи, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).
Ставлення автора до свого героя.
Ваше ставлення до героя.
Опитувальник з теми «Календарно-обрядові пісні»
1.
Що таке календарно-обрядова
пісня?
2.
Яка роль і місце пісні в
житті українців?
3.
Чому книжка – це скарбниця
знань?
4.
Як ви можете прокоментувати
прислів’я «Книжка ростить людину»?
5.
Які ви знаєте основні
народні свята літнього (зимового) циклу?
6.
Що таке анафора й рефрен,
паралелізм і контраст?
7.
Чому, на вашу думку,
веснянки вважаються піснями молодості й краси?
8.
Які обряди були пов’язані з
русаліями?
9.
Що ви знаєте про русалок?
10.
Які обряди й звичаї були пов’язані
зі святкуванням Івана Купала?
11.
Поясніть, хто такий святий
Миколай і чим він займався?
12.
Коли співають щедрівки та
колядки і який настрій вони передають?
Немає коментарів:
Дописати коментар